lørdag den 4. maj 2013

DIY - Curly Hair I made for one of my friends! ♥




Jeg lavede det her virkelig flotte fest hår (næsten galla hår) til min gode veninde her, til min fest. Jeg synes det blev super smukt, og specielt til hende fordi hun har meget glat og lidt bølget normalt hår. Det piftede hende meget op, og det klær hende sindssyg godt! 
Jeg har tænkt mig lige at skrive hvad vi gjorde som en DIY. Fordi det er så nemt og bliver så flot. Ja jeg ved godt man måske bare bruger krøllejern. MEN! Det er teknikken der tæller, som vi også hurtigt fandt ud af!

1) Start med at sørge for at du allerede har det tøj på, som du skal have på til fest/galla, fødselsdag osv., da det kan ødelægge håret lidt, når man skal have nyt tøj af og på. 

2) Sørg for at have rimelig nyvasket og lækkert hår, lad være med at bruge balsam, for det vil være sværere at lave krøllerne så! Bare børst håret, ikke mere end det. 

3) Sæt dig og få helst en anden til at lave krøllerne for dig, da det er svært at komme bag i nakken og lave flotte krøller. 

4) Når du varmer krøllejernet op, så sørg lige for at børste håret endnu en gang hvis det er noget tid siden du har gjort det. 

5) Start med at lave krøller foran, fra den ene side og så køre hele vejen rundt til man er færdig. Krøllerne laver du ved at sætte krøllejernet helt ude ved hårspidsen, sørg for at totten ikke er alt for stor, for så vil det tage alt for langt tid at krølle det og det bliver ikke pænt. Når du er ved spidsen, tag håret ind under klappen (som var på vores krøllejerne) som gør det nemmere at lave krøllerne. Rul lidt stramt ind til næsten ved hårbunden, bare pas på du ikke brænder personen. (Kom jeg desværre til på min veninde her et par gange...ups!).
6) Det er lidt forskelligt fra krøllejern til krøllejerne, men vi have den på lidt over medium varm. Så når jeg havde krøllet det op, holdte jeg det på håret i ca. 20 sek. Så bliver krøllerne gode. 

7) Sådan fortsætter du hele vejen rundt, MEN! Vi oplevede at mange af krøllerne kun krøllede for neden, da det hår var tættest på varmen, logisk. Så når det sker, så tag midten af håret i stedet af totten, og krøl der fra så og lad det allerede krøllede hår hænge løst ved siden af. 

8) Til sidst tager man to lange totter fra pandehåret, og tager det om bag hovedet og "binder" en lille kællinge knude, men imens man laver den, skal man bruge en masse hårlak! Virkelig virkelig meget!!! Specielt for at knuden ikke går op! Spray en helt masse hårlak i resten af håret og VOILA! Så har du det smukkeste hår! ♥

4 kommentarer:

  1. ja! det er nogle utrolig flotte krøller/ flot frisure, du har lavet! :D

    hehe og jeg kan også vildt godt li' det ur der hænger i baggrunden på første billede. -så bliver man glad hver gang man ser hvad klokken er :) hihi

    SvarSlet
  2. Tusind tak søde :D
    Hahahaha, tak xD Det er vildt gammelt det ur! Det virker desværre heller ikke mere, men ja jeg nænner heller ikke at tage det ned, for bliver så glad af at se på det! :D

    SvarSlet
  3. hehe kan jeg godt forstå du ikke vel, men skal der ikke bare nye batterier i? ;)

    SvarSlet
  4. Jo det skal der faktisk bare xD

    SvarSlet