torsdag den 20. september 2012

Smil til verden og den vil smile til dig







Nogle gange synes jeg, det er svært at smile til verden, når man oftest ikke får noget smil tilbage igen.
Fra da jeg var helt lille af, sagde min mor altid den her metafor, hvis jeg havde haft en dårlig dag. Efterhånden forstår jeg mere og mere denne sætning, den lyder jo simpel. Men jeg tror ikke man skal forstå den såå simpelt dog. Der ligger mere bag.
Det er tit, jeg føler jeg giver en helt masse til folk, både venner, familie og bekendte. Ja selv fremmede. Men at jeg intet får tilbage, eller i hvert fald ikke ret meget. Nogle gange stiller jeg mig selv det spørgsmål, som jeg efterhånden har stillet mange gange, skal jeg lade være med at give så meget til alle og stoppe med at stole på folk? Man bliver alligevel svigtet på et tidspunkt, er min holdning lidt efterhånden. Det er sørgeligt, at mine tanker sådan synes jeg, for jeg prøver virkelig at stole på folk, men hver gang jeg stoler på nogen næsten 100%, så bliver jeg svigtet igen, igen og igen. Er det meningen man bare slet ikke skal stole på nogen i denne verden?
Man siger jo ofte, du kan ikke stole på nogen, kun på dig selv. Den holdning hælder jeg mere og mere over til, da jeg aldrig har prøvet, ikke at blive svigtet endnu. 
Så det nok derfor min holdning er således. Men jeg ønsker inderligt, at jeg havde en ven, eller en person, som jeg virkelig kunne stole på, i alle situationer, som ikke bakker ud eller pludselig forandre sig.
Er det for meget at forlange?
Jeg er ked af det blev et lidt trist indlæg i dag, jeg havde brug for at få mine tanker ud, og vil virkelig gerne høre jeres tanker om det! :)
Hav en super dejlig dag allesammen, smil til verden så smiler den (måske) tilbage... ;)

3 kommentarer:

  1. Jeg synes slet ikke det er for meget at forlange. Mange mennesker kan man ikke stole på, nej. Men der findes mennesker, som vil en godt og som altid er til at stole på :) Det handler bare om at finde frem til disse mennesker. Det er virkelig svært, men kan lade sig gøre! Men ja, man bliver svigtet meget i løbet af et liv...

    SvarSlet
  2. Jeg har det også af til ligesom dig. Man hjælper folk, og så spytter de dig i ansigtet. (I overført betydning.)
    Men jeg er glad for at kunne stole på mine forældre. Det ville også tage meget lang tid for mig at kunne stole på en anden person. :)
    Så, just so you now: du er ikke den eneste.

    SvarSlet
  3. Louise: Tak for dit søde svar, det gav mig lige lidt mere håb om at finde det :')

    Maria: Det er dejligt at høre du kan stole på dine forældre. Det føler jeg dog ikke helt jeg kan... Tak, hehe nej ingen er alene i denne verden.

    SvarSlet