onsdag den 3. oktober 2012

DIY ~ Galaxy Nails




Jeps... Jeg fandt noget inspiration fra en anden blog. Og jeg synes godt nok de er flotte!!! Og anderledes samtidig, fordi de er vilde, men fine samtidig! De forestiller jo universet eller galaksen. De tager ikke ret lang tid at lave faktisk, måske et kvarter første gange, fordi man lige skal finde ud af det. Men efter nogle gange vil jeg skyde på højest 10 minutter at lave disse smukke negle!
Jeg har lavet en lille guide, så du kan se hvordan det laves! ;) Enjoy!



Start med at finde de rigtige neglelakker frem!
Du skal bruge en bund farve, som jeg har vist her nedenfor. Tag en mørkeblå. Mit valg var den smukke og meget dunkle mørkeblå fra Coco Chanel. Jeg synes den er meget smuk og lækker!
Derudover skal du have to andre (meget lyse) farver. Mit valg var en lysegrå og svagt rosa fra Depend. Du kan også sagtens bruge lyseblå, eller sølv.
Så skal du have en lidt mørk farve, jeg har valgt en mørkegrøn (granskovsgrøn) farve fra Pieces.
Endnu en neglelak, skal have en neon farve. For eksempel pink, orange eller gul. Jeg har valgt en kraftig orange fra Depend. Synes den er vildt fræk!
Til sidst skal du bruge en hvid neglelak, hvis du ikke har det, kan du bruge en af de helt lyse igen. For eksempel den grå eller lyseblå.
En sidste vigtig detalje, en neglelak med store glimmerstykker i. Hvis du ikke har det, kan du nøjes med en gennemsigtig neglelak. Det er også fint. Min glimmer er fra Sephora, som er fantastisk at bruge!
Udover de her mange neglelakker, skal du også bruge en svamp og en spids genstand, som en tandstik, eller grillspyd.



Start med at lægge grundfarven og lad den tørre HELT!
Start med en af de lyse farver og dryp noget ned på svampen.
Derefter dupper du det på neglene som du vil have mønsteret skal være.


Husk, det ikke skal være over det hele, for ellers kan du ikke se grundfarven jo. ;) Der er jo altid et spil/mønster, når man ser billeder af universet.
Derefter tager du den næste lyse neglelak og igen laver et mønster, som du synes ser godt ud. 




Tag så neon farven og dup den på. Ikke for meget af det, der skal kun være lidt af det, eller kan det nemt overskygge de andre farver!
Derefter gør det samme med den sidste mørke farve, som så er mærkegrøn her.
Det begynder at ligne noget, og bliver ret flot synes jeg faktisk allerede der. :)


Tag så den hvide farve og den spidse genstand. Jeg har taget en lille tandstik, fordi den var meget spids.
Det du gør er meget simpelt. Du tager noget neglelak på spidsen af tandstikken og laver nogle små hvide prikker, rundt omkring, så det ligner stjerner. De skal helst være lidt tilfældige steder, ellers ligner det bare prikker og ikke stjerner.



Det næsten færdige resultat! jeg synes det ligner et helt maleri i sig selv på en måde med alle de forskellige farver! :) Det sidste du gør er at lægge glimmer neglelakken/gennemsigtige på til sidst. Men inden da, skal du være sikker på at de hvide stjerne er tørre og resten også!

Og her er så resultatet! Synes de er smukke, hvad synes i? 










Ingen kommentarer:

Send en kommentar