onsdag den 18. april 2012

Vi elsker det mærkelige

Mange mennesker ser bort fra det, at være mærkelig. Vi skal alle helst gå i det samme tøj, se ens ud og høre det samme musik, for at kunne kommunikere med hinanden, uden vi får mærkelige tanker og frygt.

Hvorfor ikke bare være dig selv, som du ønsker det uden nogen anden synes det er forkert det du har på eller høre dårlig musik?

Vi tør være os selv! 
Nogle gange kan det være hårdt, at skulle stå imod hårde kommentarer for hvordan vi er eller ser ud. Men har det rørt os? Nej, det er ikke os som spilder vores liv på, at bruge energi på at gå op i, hvordan han/hende ser ud.

Dog kan det være hårdt...
Jeg selv er blevet mobbet i folkeskolen, over jeg lignede en dreng. Jeg havde kort hår, store coyboy-bukser og næsten altid en løs skjorte på. Folk pegede på mig, råbte ad mig og kunne finde på stadig op i de store klasser, at gå hen og direkte og spørge mig, om jeg var en pige eller en dreng. Hvilket var meget krænkende... 

Men i dag, tør jeg være mig selv. Selvom det kan være hårdt til tider, skal man altid huske at være sig selv! 

Nogle personer, som jeg selv ser meget op til er blandt andet Lady Gaga og Bjök.
De er begge musikere, Lady Gaga er verdenskendt og kendt for sine gode dansenumre og sin vilde, selv-designede tøj.
Björk tør at lave anderledes musik, som ikke alle og enhver synes er særlig godt. Man kan altid sige, at musik er smag og behag... Men i den her sag tror jeg at Lady Gaga er en smule inspiret af Björks specielle udtryk fra sin musik til hendes tøjstil. 


Gaga startede stille og roligt ud med at ligne alle andre popstjerne, for ikke at vække opsigt på hendes tøjstil, men for at være sikker på at hendes musik slog igennem først. Og det lykkedes. :) 


Efter lidt tid begynder Gaga at ændre stilen rimelig markant og blive mere sexfikseret. 


I dag tager hun på hvad hun vil til koncerter osv. Folk bliver stadig forargede, men på en dårlig måde?
Næ! Bliv ved med at være dig selv Lady Gaga og designe dit eget tøj, det er fedt!



Som man godt kan fornemme, kan det se ud som om at Lady Gaga er inspireret af Björk!
Dog er deres musik meget forskelligt! 

Tør at være jer selv smukke piger!

- Nana - 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar