onsdag den 28. januar 2015

Fjerne stearin fra stof?

Jeg bor jo sammen med min kæreste, og det har vi snart gjort i to år! What, to år allerede... Det går fanme stærkt! I forgårs havde jeg stearin lys tændt på sofabordet, som jeg så tit har. Vi har en dejlig sofa, som vi har købt af en god veninde for et halvt års tid siden. Min kæreste synes han skulle lege junglebogen og svingede armen lige ud på lysene på bordet, så det fløj ud over sofaens kant... Så tænkte vi begge, SHIT!? Hvad gør vi, panik, panik, panik!!! Han tog noget at skrabe det med i en fart, for at få det værste væk. Men vi indså jo hurtigt, at det ikke var til at fjerne rigtigt og blev næsten mere tydeligt af at blive skrabet væk...

Så her kommer tippet til hvordan man fjerner stearin, fra sin sofa! 

DIY kaffefilter förvaring zink hink stearinlys

Det du skal bruge
  • Strygejern
  • Kaffefiltre
  • Køkkenrulle (gerne noget tykt)

    Varm strygejernet på den mindste varme (plejer at være målt som prikker, så tag det med 1 prik). Læg kaffefilteret på stoffet hvor der er stearin på, og læg så et stykke køkkenrulle ovenpå filteret. Før strygejernet rolig hen over for at varme stearinen op, så det smelter op i kaffefilteret.
    Du skal sørge for at stearinen ikke kommer igennem køkkenrullen, for så kommer det på strygejernet i stedet. Knub det stille og roligt de forskellig steder, og sørg for så snart at filteret har suget, så skift til et nyt filter. Det samme med køkkenrulle. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar