søndag den 11. august 2013

Walking around in heels - Just practise, practise, practise...


Jeg har øvet mig på at gå i høje hæle lide siden jeg gik i 10. klasse, dvs. for tre og et halvt år siden... Og i starten begyndte jeg at gå med små hæle, som kun var 6-7cm. Det øvede jeg mig på meget her hjemme på mit værelse, stuen og køkkenet. (Jeg skulle til min første galla, så jeg ville sikre mig at jeg ikke lignede en total idiot!). Og det gik faktisk super godt!
Derefter valgte jeg højere og højere hæle. Min højeste hæle er 10-12 cm. Dvs. pænt højt, mange piger kan ikke gå i det end mere et par timer. Jeg har flere gange holdt det hele aftenen til natten. Faktisk i 6-8 timer + til dans!!! Og det hele handler om at finde nogle der sidder ordenligt på din fod! Mange piger køber de stilletter, som de bare synes er pæne eller fede. Men nej, lad være med kun at gå efter det. Det er så enormt vigtigt at de sidder godt på din fod!!!!
Sørg for at de sidder fast på din fod, at de ikke klemmer nogle steder eller svupper og sidder for løse! Hvis du finder nogen som bare sidder perfekt, øv øv øv øv dig der hjemme i alle mulige miljøer, som Michelle Phan også viser her i videoen!
Men så til en anden ting, hvis nu man skal til en rigtig fed fest, og du er dansetypen! Hvad gør du så... Og du vil bare helt vildt gerne ud på det dansegulv og vise dine nye stilletter frem for alle dine veninder og fyrene selvfølgelig!
Jeg har selv altid danset meget på mit værelse og hørt højt musik, fordi jeg simpelthen bare elsker det! Det virker måske lidt tosset, men sæt et godt nummer på som du elsker, prøv at følge rytmen og lad være med at tænke på at du har dine stilletter på. Øv dig på normale trin, små og fine skridt. Når det så er blevet nemt for dig, kan du tage de mere drastiske trin i brug, øv dig på at lave store skridt, finde balancen, gå ned i knæ osv. 
En god løsning har jeg altid hvis jeg skal finde stilletter til mig selv. Prøv at hoppe i dem, løbe en smule i dem! Kan du det? Så er de perfekte! Og du er klar til at kunne gå i dem!
Håber i kunne bruge nogle af rådene ♥ Møs ♥

Ingen kommentarer:

Send en kommentar