søndag den 3. juni 2012

Læseferie er skønt, men stressende!


Afslapning er vigtigt!

Når man har læseferie, er det vigtigt også at slappe af, ligesom når man kommer hjem efter skole. Selvom jeg synes det er mega svært, bare at sætte mig ned og spille computer og så videre, er det sundt for hjernen, lige at koble af, bare i nogle timer.

Jeg er begyndt at læse igen... Det er ellers meget længe siden faktisk og jeg savnede det.
Sidst jeg læste, var den sidste af Twilights bøger, Breaking Dawn. Så det er nok et år siden.
Når jeg læser, glemmer jeg hverdagens problemer og stress. Og jeg må indrømme jeg ikke har været særlig glad her på det seneste. Mange ting har ændret sig i mit liv føler jeg, og derfor har det været svært at have fokus på skolen hele tiden. Nu er det som sagt eksamer og snart hue på! Så jeg har virkelig gjort mit ypperste, for at kunne gøre det så godt jeg kan.
Lige nu ligger mit gennemsnit dog kun på 4,6. Men tror min dansk skriftlig og mundtlig nok skal hive det lidt op. Håååber jeg!!! Vil gerne have en gennemsnit på over 6. Det kunne være rart!

Den bog jeg er begyndt at læse i hedder Beautiful Dead. Lyder ikke særlig spændende, men den er faktisk okay og den får en til at læse videre, fordi den er lidt mærkelig og sjovt skrevet.
Jeg vil anbefale den til læsere, som elsker Twilight! Den minder en smuler om den, men selvfølgig med en hel anden handling og personer. Bogen gør, at jeg ikke tænker på alle de triste ting, og får mig hen i et andet univers, hvilket er rart, så jeg kan tænke på noget andet.

Jeg er desværre kun i gang med den første bog - der er 4 bøger i alt, og det er skrevet med lidt store bogstaver, så man får hurtig læst dem. Den lyder måske plat, men synes faktisk den er fin til sommerferielæsning og ellers til underholdning inden man skal sove. 




- Nana -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar