søndag den 24. juni 2012

Wicca


Hey folkens! 
I ved nok ikke hvad Wicca er vel? Måske har i hørt ordet før, og sjovt nok betyder det noget omkring Witch, altså heks på dansk. Det er en slags religion (Jeg vil ikke selv kalde det en religion, mere en kultur), som handler om at være heks. Ikke bogstaveligt talt, med spidse sorte hatte osv. Men på en mere fed og naturlig måde. 


Jeg har fundet nogle gode hjemmesider, som jeg stoler mere på end andre.
Hvis man elsker naturen, dyr og det som er lidt spirituelt, er det lige noget for en.
Jeg elsker, som sagt selv naturen, hvilket jeg altid har gjort, elsker dyr og går godt i spænd med dem, så det lyder lidt som noget for mig. Men også det spirituelle. 



Her er den første hjemmeside, som jeg synes er god, fordi det er set indefra, altså det er to piger, som har lavet den og beskriver hvordan det er at være Wicca, og hvad de vigtigste ting ved at være det, er. Her er hjemmesiden:http://www.enchantedforest.dk/wicca/wicca.html

Den anden hjemmeside er fra Religion.dk, som er en hjemmeside jeg brugte meget til religion-B i HF, og min lære brugte den også, så den er god nok. Den er bedre at læse, hvis man bare vil læse mere historisk set og hvordan det er startet osv. Men også de vigtigste grundtræk ved Wicca. Her er hjemmesiden: 
http://www.religion.dk/artikel/335730:Indfoering--Hvad-er-Wicca

Synes helt klar i skal læse noget af det, hvis det lyder interessant selvfølgelig :)
Det giver lidt et ny synsvinkel på mange ting! 





- Nana -


Ingen kommentarer:

Send en kommentar